پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اعجاز قرآن و رياضيات
نوشته شده در شنبه 30 دی 1391
بازدید : 416
نویسنده : سجادرشیدی

قران وریاضیات

 اعجاز قرآن و رياضيات

 

 

«بسم الله الرحمن الرحيم»

       در چهارده قرن اخير نوشته هاي بي شمار ادبي شامل كتاب، مقاله، گزارش های پژوهشي  درباره كيفيت معجزه آساي قرآن به رشته تحرير در آمده است. در اين  نوشته ها فصاحت بيان، فضيلت ادبي، معجزات علمي، سبك و حتي جاذبه آهنگ تلاوت قرآن تشريح شده است. با وجود اين، تحقيق در اعجاز قرآن به علت احساسات بشري، بي طرفانه صورت نگرفته و بسته به عقيده نويسنده در مورد آن قلم فرسايي شده است. چون مطالعات و پژوهش هاي  قبلي به بوسيله  بشر انجام شده خواهي  نخواهي  تمايلات  و نظرات ضد و نقيض نويسندگان در آن ها به چشم مي خورد، اين نوشته ها نتوانسته اند افراد غيرمسلمان را قانع كنند كه قرآن كتاب آسماني است و دلايل نويسندگان در ايشان کمتر مؤثر بوده است. معجزه اي كه در اين مقاله پژوهشي ارائه مي شود برمبناي اصولي بي چون و چرا و خالي از شك  و شبهه  و غير قابل  تغيير استوار است.  بدين ترتيب كه دانش ریاضیات با كشف سيستم عددی اعجاز آميز قرآن مدلل مي دارد كه قرآن مجيد بدون شک ساخته فكر بشر نمي تواند باشد. خواست خداي توانا بوده است كه اين نظم پيچ در پيچ عددي قرآن مخفي نماند تا تايید شود كه سرچشمه غيبي قرآن از جانب خداوند متعال است و نيز در عرض گذشت قرون به وسيله ذات او محافظت مي شده و از گزند تغيير، افزايش يا كاهش در امان مانده است.

     يك بيوشيميست آمريكايی، مصرالاصل ويك محقق مسلمان، به نام دكتر رشاد خليفه در اوايل دهه ۱۹۷۰ شروع به ترجمه قرآن به زبان انگليسی كرد. او مصمم بود كه توضيحی برای پارافهای اسرار آميز قرآنی پيدا كند. در پی چنين هدفی او سورهای پاراف دار قرآنی را به كامپيوتر وارد كرد. هدف او آن بود كه يك رابطه رياضی پيدا كند كه اهميت اين پارافها روشن شود. اما برای اين كار او هيچ ايده ای از اين كه از كجا و چطور بايد كار را آغاز كند نداشت . پس از چندين سال تحقيق در سال ۱۹۷۳ دكتر خليفه اولين كتاب خود را به نام معجزات قرآنی اهميت حروف اسرار آميز به چاپ رساند. اگر چه كشفيات او نشان دهنده رابطه ای بين پارافها از نظر تعداد تكرار آن ها بود او مخرج مشتركی برای اين تكرار ها نشان نداد. در ‍‍ژانويه سال ۱۹۷۴ او عدد ۱۹ را بعنوان اين مخرج مشترک برای ‍پاراف ها و در سرتا سر قرآن شناسايی كرد. تحقيقات عميق تر پرده از يك سيستم پيچيده رياضی برداشت كه در سر تا سر قرآن و تمام جزﺋيات آن حكمفرما می باشد. (ر. خليفه ۱۹۸۱ و ۱۹۸۹). اين سيستم قابل توجه ریاضی بعدها بصورت جزوه هايی منتشر شد که مقدمه چا‍‍‍‍‍‍ کتابی در اين زمينه شد.

 تمامی متن قرآن از يک نظم شگفت انگيز رياضی تبعيت می کند. مبنای اين سيستم رياضی عدد ۱۹ است. تقريباً اکثر اجزاء قرآن ۱۹ را به عنوان مخرج مشترک در بر دارند. سيستم ریاضی قرآن دارای درجات ‍پيچيدگی گونا گونی می باشد. اين سيستم دارای اعدادی است كه به سادگی به دست می آيند. همچنين اعدادی كه برای اثبات تقسيم پذيريری آن ها به عدد ۱۹ برنامه های كامپيوتری نياز است. بنابراين ، نه تنها افراد دارای معلومات پيشرفته ریاضی بلكه كسانی نيز كه فقط چهار عمل اصلی را می دانند هم می توانند اين سيستم ریاضی بر پايه ۱۹ قرآنی را مشاهده كنند .

رمزهاي اعجاز آميز قرآن مختصراً از اين قرارند :

 

      1- اولين آيه قرآن « بسم الله الرحمن الرحيم » داراي 19 حرف عربي است.

      2- قرآن مجيد از 114 سوره تشكيل شده است و اين عدد به 19 قسمت است.  (114= 6 × 19).

      3- اولين سوره اي كه نازل شده است سوره علق ( شماره96) نوزدهمين سوره از آخر قرآن است.

      4- سوره علق 19 آيه دارد.

      5- سوره علق 285 حرف (285= 15× 19) دارد.

      6- اولين باركه جبرئيل امين با قرآن فرود آمد 5 آيه اولي سوره علق را آورد كه شامل 19 كلمه است.

      7- اين 19 كلمه ، 76 حرف (76= 4× 19) دارد كه به تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحيم است.

      8- دومين باري كه جبرئيل امين فرود آمد 9 آيه اولي سوره قلم (شماره 68) را آورده كه شامل 38 كلمه است. ( 38=2 × 19) .

      9- سومين باركه جبرئيل امين فرود آمد 10 آيه اولي سوره مزمل (شماره 73) را آورد كه شامل 57 كلمه است. ( 57= 3 × 19).

      10- چهارمين باركه جبرئيل فرود آمد 30 آيه اولي سوره مدثر (شماره 74) را آورد كه آخرين آيه آن « بر آن دوزخ 19 فرشته موكل اند» مي باشد. (آيه 30) .

      11- پنجمين بار كه جبرئيل فرود آمد اولين سوره كامل « فاتحه الكتاب» را آورد كه با اولين جمله قرآن بسم الله الرحمن الرحيم (19 حرف) آغاز مي شود. اين  بيانيه 19حرفي  بلا فاصله بعد از نزول آيه « برآن دوزخ 19 فرشته موكل اند» نازل شد. اين مراتب گواهي ارتباط عاري از شبهه آيه 30 سوره مدثر(عدد 19) و اولين جمله قرآن «بسم الله الرحمن الرحيم» (عدد 19) با سيستم اعداي اعجاز آميز است كه بر عدد 19 بنا نهاده شده است.

      12- آفريننده ذوالجلال و عظيم الشأن با آيه 31 سوره مدثر به ما ياد مي دهد كه چرا عدد 19 را انتخاب كرده است. پنج دليل زير را بيان مي فرمايد :

             الف) بي ايمانان را آشفته سازد.

             ب) به خوبان يهود و نصارا اطمينان دهد كه قرآن آسماني است.

             ج) ايمان مومنان تقويت نمايد.

             د) تا هر گونه اثر شك و ترديد را از دل مسلمانان و خوبان يهويت و مسيحيت بزدايد.

             ه) تا منافقين و كفار را كه سيستم اعدادي قرآن را قبول ندارند رسوا سازد.

      13- خداوند به مامي آموزدكه اين نظم اعدادي قرآن تذكري به تمام جهانيان است (آيه 31 سوره مدثر) ويكي از معجزات عظيم قرآن است(آيه 35).

      14- هركلمه از جمله آغازيه قرآن  بسم الله الرحمن الرحيم  در تمام قرآن به نحوي  تكرار شده كه به  عدد 19 قابل تقسيم است، بدين ترتيب كه كلمه ‍‎‎‎‎‏“ اسم “ 19باركلمه “ الله “ 2698بار( 2698=42 *19)،  كلمه “ الرحمن “ 57 بار ( 57=3*19) وكلمه “  الرحيم “ 114بار ( 114= 6*19)ديده مي شود.

    15 - قرآن 114سوره دارد كه هر كدام از سوره ها با آيه افتتاحيه “ بسم الله الرحمن الرحيم “ آغاز مي شود بجز سوره توبه (شماره 9) كه بدون آيه  افتتاحيه است، لذا آيه “ بسم الله الرحمن الرحيم“ در  ابتداي سوره ها 113 بار تكرار شده است. چون اين رقم به 19 قابل قسمت نيست وسيستم اعدادي قرآن آسماني ساخته پروردگار بايد كامل  باشد يكصد و چهاردهمين آيه  بسم الله را  در سوره النمل كه دو  بسم الله دارد (شماره 27) (آيه افتتاحيه وآيه 30 )بنابراين قرآن مجيد 114 بسم الله دارد.

      16- همانطور كه در بالا اشاره شد سوره توبه فاقد آيه افتتاحيه بسم الله است. هر گاه از سوره توبه شروع كرده آن را سوره شماره يك وسوره يونس را سوره شماره  دو فرض نموده وبه همين ترتيب جلو برويم، ملاحظه مي شود كه سوره النمل نوزدهمين سوره است (سوره 27) كه بسم الله تكميلي را دارد. از اين نظم نتيجه مي گيريم كه قرآني كه اكنون در دست ماست با قرآن زمان پيامبر از لحاظ ترتيب سوره ها يكي است.

      17- تعداد كلمات موجود بين دو آيه بسم الله سوره النمل 342=18*19 مي باشد.

      18- قرآن مجيد شامل اعداد بي شماري است. مثلاً : ما موسي را براي چهل شب احضار كرديم، ما هفت آسمان را آفريديم. شمار اين اعداد در تمام قرآن 285=15*19 مي باشد.

      19- اگر اعداد 285 فوق را با هم جمع كنيم، حاصل جمع 174591=9189*19 خواهد بود .

      20- حتي اگر اعداد تكراري را از عدد فوق حذف نماييم حاصل جمع 162146 =8534 *19 خواهد بود.

      21- يكی از اعجاز قرآن مجيد اين است كه29 سوره با حروف رمزي شروع مي شود كه معني ظاهري ندارند، اين علامات در هيچ كتاب ديگري و در هيچ  جايي ديده نمي شوند. اين حروف در ابتداي سوره هاي قرآن بخش مهمي از طرح اعدادي اعجاز آميز مي باشد كه بر عدد 19بنا شده است. اولين نشانه اين ارتباط اين است كه29 سوره از قرآن با اين علامات شروع مي شود. تعداد حروف الفبا دراين رموز 14و تعداد خود رمزها نيز 14مي باشد. هرگاه تعداد سوره ها(29) وحروف الفبا (14) راباتعدادرمزها (14)جمع كنيم،حاصل جمع 57=3*19خواهد بود.

      22- خداوند توانا به ما ياد مي دهدكه در هشت سوره وسوره هاي شماره(31, 10،12،13،15،26،27،2) دو آيه اول كه با اين رموز آغاز مي شوند حاوي و حامل معجزه قرآن هستند، بايد توجه داشت كه  قرآن كلمه “ آيه “ را به معني معجزه به كار برده است. بايد كلمه آيه داراي معاني متعددي باشد كه يكي از آن ها معجزه است و نيز بايد دانست كه خود كلمه معجزه در هيچ جاي قرآن به كاربرده نشده است بدين جهت قرآن مناسب تفسير نسل هاي گوناگون بشريت است. مثلاً نسل هاي قبلي (پيش از كشف اهميت حروف رمزي قرآن) كلمه آيه رادر اين هشت سوره ،آيه نيم بيتي مي پنداشتند، ولي نسل هاي بعدي كه ازاهميت اين رموزبا خبر شدند آيه را به معني معجزه تفسير كرده اند. به كار بردن كلمات چند معنايي و مناسب براي همه نسل هاي بشر در زمان هاي گوناگون خود يكي از معجزات قرآن است.

      23- سوره قاف(شماره 50) كه با حرف  ق  شروع مي شود  شامل 57( 57= 3 *19) حروف ق است.

      24- سوره ديگري در قرآن حروف ق را در علامت رمزي خود  دارد، سوره شورا (شماره 42) كه اگر حروف ق را در اين سوره شمارش نمائيم، ملاحظه خواهيم كرد كه حرف ق 57 =3 * 19 بار تكرار شده است.

      25- بدين ترتيب در مي يابيم كه دو سوره قرآني فوق الذكر (شماره 50 و42) به  اندازه همديگر (57،57) شامل حرف ق هستند كه مجموع آن دو با تعداد سوره هاي  قرآن(114) برابر است. چون سوره ق بدين نحو آغاز مي شود : “ق و القرآن المجيد“  تصور حرف ق به معني قرآن مجيد مي نمايد و 114 ق مذكور گواه 114 سوره هاي قرآن  است. اين احتساب اعداد آشكار و گويا،  مدلل مي دارد كه 114سوره قرآن، تمام قرآن را تشكيل مي دهند و چيزي جز قرآن نيستند.

      26- آمار نشان مي دهد كه  فقط اين دو سوره كه با حرف  ق آغاز مي شوند، داراي تعداد معيني  ق (57 مورد) هستند، گوئي خداوند توانا مي خواهد با اشاره و كنايه بفرمايد كه خودش تنها از تعداد حروف الفبا در سوره هاي قرآن با خبر است.

      27- يك نمونه در آيه 13 از سوره ق مدلل مي دارد كه هر كلمه و در حقيقت هر حروف در قرآن مجيد به دستور الهي و طبق يك سيستم اعدادي بخصوصي كه بيرون از قدرت بشر است  گنجانيده شده است. اين آيه مي فرمايد “عاد ، فرعون و اخوان لوط “ در تمام قرآن مردمي كه لوط را نپذيرفتند، قوم ناميده مي شوند. خواننده بلافاصله متوجه مي شود كه اگر به جاي « اخوان » در سوره  ق كلمه « قوم » به كار برده مي شد چه اتفاقي مي افتاد. در اين صورت ذكر كلمه قوم بجاي اخوان، حرف « ق» در اين سوره 58 بار تكرار مي شد و عدد 58 به 19 قابل قسمت نيست و لذا با تعداد 57 «ق» كه در سوره شورا مطابقت نمي كرد و جمع آن دو با تعداد سوره هاي قرآن برابرنمي شد، بدين معني كه با جايگزين كردن يك كلمه به جاي ديگري نظم قرآن از بين مي رود.

     28- تنها سوره اي كه با حرف « ن » آغاز مي شود، سوره قلم است ( شماره 6 ) اين سوره 133.5321

گکک..5321

گکک.« ن » دارد كه به 19 قابل قسمت است ( 133= 7×19).

     29- سه سوره اعراف (شماره 7 ) مريم ( شماره 19 ) و ص ( شماره 38) كه با حروف« ص» شروع مي شوند، جمعاً 152 حرف « ص » دارند (152= 8×19).

    30- در سوره طه (شماره 20 ) جمع تعداد حروف « ط » و « هـ» 344 مي باشد (344= 18 ×  19) .

    31- در سوره « يس » تعداد حروف « ي » و « س» 285 مي باشد (285= 15×19).

    32- در هفت سوره 40 تا 46 كه با رمز« حم» شروع مي شوند، تكرار حروف 2166 مي باشد (2166=14*19)

 بنابراين  تمام حروف اختصاري كه  در ابتداي  سوره هاي قرآن  قرار دارند. بدون استثناء در روش اعددي اعجاز آميز قرآن شركت دارند. بايد توجه  داشت كه اين روش اعدادي قرآن، در مواردي  ساده و در خور فهم اشخاص حگ/خ89پ سيستم های کامپيوتری كمك بگيرند .

      33- در سوره هاي شماره 2و3و7و13و19و30و31و32 كه با رمز « الم »  شروع مي شوند  تعداد حروف الف ، لام ، ميم جمعاً 26676 مورد و قابل قسمت به 19 مي باشند (26676=  1404*19).

      34- در سوره هاي 20و26و27و28و36و42 كه با  رمز « طس » يا  يكي از دو حرف  مزبور (ط ، س) آغاز مي شوند تعداد دو حرف « ط » و «س» 494 مورد مي باشد (494= 26*19).

      35- در سوره هاي 10و11و12و14و15 كه با رمز « الر» آغاز مي شوند تعدا الف ، لام ، راء به اضافه تعداد ( راء )تنها در سوره سيزدهم 9709 مورد است كه اين  عدد قابل قسمت بر عدد 19 مي باشد(9709=511*19).

      36- در سوره هايي كه با رمز يكي از حروف “ط“ “س“ و “م“ آغاز مي شوند، تعداد  حروف طاء و سين و ميم 9177 مورد مي باشد ( 9177= 438*19).

      37- در سوره رعد ( شماره 13 ) كه با حرف  رمزي “المرا“ آغاز مي شود، تعداد  حروف (الف ، لام ، ميم، را ) 1501 مورد مي باشد ( 1501= 79*19).

      38- در سوره اعراف (شماره 7) كه با حروف رمزي “المص“ شروع مي گردد  تعداد وقوع “الف“  2572 مورد ، حرف “لام“  1523 مورد، حرف “ميم“  165 و  حرف “ص“  98 مورد كه جمعاً عدد 5358 به دست  مي آيد( 5358= 282*19).

      39- در سوره مريم (شماره 19) كه با حروف “كهيعص“  شروع مي شود، تعداد حروف( كاف ، ها ، يا ، عين ، صاد) 798 مورد مي باشد ( 798= 42*19).

      40- در سوره شورا (شماره 42) كه با حروف “ حم عسق“ شروع مي شود، تعداد  حروف( حا ، ميم ، عين، سين ، قاف ) 570 مورد مي باشد( 570=30*19).

      41- در سيزده سوره اي كه حرف “الف“ در لغت رمزي آن ها است (سوره هاي شماره 2 ، 3  ، 7 ، 10 ، 11 ، 12 ، 13 ، 14 ، 29 ، 30 ، 31 ، 32و15 ) جمع الف هاي موجود  17499 مورد می باشد (17499=921*19).

      42- در سيزده سوره فوق الذكر جمع حروف “لام“ 1870 مورد مي باشد(1870=620*19).

      43- در هفده سوره اي كه حروف “ميم“ در لغت رمزي آن ها ست (سوره هاي شماره 2 ، 3 ، 7 ، 13 ،32 ، 26 ، 28 ، 29 ، 31 ،30 ، 40 ، 41 ، 42 ، 43 ، 44 ، 45 ،46 ) جمع حروف “ميم“ 8683 مورد مي باشد (8683=457*19). درتاريخ ، كتابي سراغ نداريم كه مانند قرآن طبق يك سيستم عددي تنظيم شده باشد بر اين حقيقت علاوه بر 43 بند پيشين، موارد زير نيز گواه صادقي است:

        الف: كلمه “الله“ 2698 مرتبه در قرآن تكرار شده كه مضربي از عدد 19 است ( 2698= 142 * 19 ) و تعداد حروف “بسم الله الرحمن الرحيم“ نيز 19 مورد مي باشد. مسئله جالب اين كه در سوره اخلاص بعد از “قل هو الله احد “ جمله “ الله الصمد“ آمده  در صورتي كه اگر “هو الصمد“ مي آمد، ظاهراً جمله  صحيح تر بود. از نظر دستور زباني بايد “هو“ مي آمد اما با اين حال “الله“ آمده است، اگر به جاي “الله“ “هو“ مي آمد ، سيستم رياضي قرآن بهم مي ريخت و اين مسئله شباهت زيادي دارد به همان “اخوان“ و “قوم“ در سوره “ق“.

        ب: مورد جالب ديگر در سوره مريم حروف مقطعه كهيعص مي باشد كه به صورت حروف  آغازين آمده است،  اين حروف در سوره مريم، به صورت جداگانه، با  اين تعداد  به كار رفته اند: حرف “ك“ 137مرتبه، حرف “ه“ 168 مرتبه، حرف “ي“ 345 مرتبه،  حرف “ع“ 122 مرتبه، حرف “ص“ 26 مرتبه.  جمع اين ارقام  به اين صورت است:345+ 168+137+122+26= 897 كه مضرب عدد 19 مي باشد. ( 897= 42*19) يعني مجموع تكرار حروف پنج گانه (ك، ه ، ي ، ع ، ص) سوره مريم (سوره شماره 19) علاوه بر آنكه برعدد 19(تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحيم) قابل تقسيم است، بر عدد 14(كه تعداد حروف مقطعه است) نيز قابل تقسيم مي باشد(798=57*14).

        پ: درقرآن بعضي از كلمات با كلمه هاي ديگركه از نظر معني با هم تناسب دارند يكسان به كاررفته اند. مثلاً :

      1- كلمه “حيوه“ 145 بار با مشتقات آن در قرآن به كار رفته است و به همان تعداد (145 بار) كلمه “موت“ يا مرگ  با مشتقاتش به كار رفته است.

      2- كلمه “دنيا “ 115 بار و كلمه “آخرت“ هم 115 بار به كار رفته است.

      3- كلمه “ملائكه“ 88 بار در قرآن آمده است و كلمه“شياطين“ نيز به همان تعداد88 باربه كار برده شده اند.

      4-“حر“ يعني گرما 40 بار و كلمه “ برد“ يعني سرما نيز 40 بار به كار برده شده اند.

      5- كلمه “مصائب“ 75 بار و كلمه “شكر“ نيز 75 بار.

      6- كلمه “زكات“ 32 بار و كلمه “بركات“ نيز 32 بار .

      7- كلمه “عقل“ ومشتقات آن 49 بار و كلمه “نور“ نيز با مشتقاتش 49 بار .

      8- كلمه “يوم “ به معني روز و “شهر“ به معني ماه در قرآن به ترتيب 365 بار و 12 بار به كار رفته اند.

      9- كلمه “رجل“ به معني مرد 24 بار و كلمه “امرأه “ به معني زن نيز 24 بار در قرآن به كار رفته اند.

      10- كلمه “امام“ بصورت مفرد و جمع 12 بار در قرآن آمده است.

      آيا اين ها تصادفي است؟

تفاوت هايي درحدود يك ده هزارم  ضمن بررسي سوره مريم و زمر ديدم كه نسبت “درصد“ مجموع حروف ( ك، ه ، ي ، ع، ص) در هردو سوره مساوي است با اين كه بايد در سوره مريم بيش از هر سوره ديگر باشد زيرا اين حروف مقطعه فقط در آغاز سوره  مريم قرار دارد. اما هنگامي  كه محاسبات مربوط به نسبت گيري حروف دو سوره را از رقم سوم اعشار بالاتر بردم روشن شد  كه نسبت مجموع اين حروف در سوره مريم يك  ده هزارم (0001/0 ) بيش از سوره زمر است. اين تفاوت هاي جزئي راستي عجيب و حيرت آوراست.

           نتيجه:

           1- يك مؤلف هر قدر هم كه توانا باشد هر گز نمي تواند د رذهن خود حروف و اعدادي به اندازه معين بگيرد سپس از آن ها مقالات و يا كتابي بنويسد كه همچون  قرآن حتي شماره ها و حروف و كلمات آن نيز به اندازه و شمرده شده درآيد. مثلاً حروف مقطعه “الم“ به ترتيب “الف“ بعد “ لام“ و سپس “ميم“ از ديگرحروف در سوره هاي مربوطه بيشتراست. از طرف ديگر تعداد  حروف مقطعه 14 حرف می باشد يعني  درست نصف تعداد حروف الفباي عربي. اگر مشاهده كرديم انساني در مدت 23 سال با  آن همه گرفتاري، سخناني آورد كه نه تنها مضامين آن ها حساب شده و از نظر لفظ و معني و محتوا در عالي ترين صورت ممكن بود، بلكه از نسبت رياضي و عددي حروف  چنان دقيق و حساب شده بود كه نسبت هر يك از حروف الفبا در هريك از سخنان او  يك نسبت دقيق رياضي دارد، آيا به این نتیجه نمی رسیم كه كلام او از علم بي پايان پروردگار سرچشمه گرفته است؟

           2-   تمام محاسبات فوق در صورتي صحيح خواهد  بود كه به رسم الخط  اصلي و قديمي  قرآن حفظ شود و به آن دست نزنيم. مثلاً اسحق و زكوه و صلواه  را به همين صورت بنويسيم نه  به  صورت اسحاق و زكات و صلاه. در غير اين صورت محاسبات ما بهم خواهد ريخت.

         3- عدم تحريف قرآن. در قرآن مجيد حتي كلمه و حرفي كم و زياد  نشده و الا بطور مسلم محاسبات كنوني روي قرآن فعلي صحيح در نمي آمد و كلمات و حروف حساب  شده نظام  كنوني حروف قرآن را به كلي به هم مي ريخت. پس اين نشانه ديگري بر عدم  كوچك ترين  تحريف در قرآن مجيد است. حال  فرموده پيامبر اسلام را ياد آوري مي كنم كه فرمود:

«عجائب و شگفتي هاي قرآن پايان ناپذيراست و قرآن ظاهرش خوشايند و باطنش عميق

است. عجائبش را نمي توان شمرد و غرائبش هرگز كهنه نشود مؤمن هرگاه قرآن  بخواند

بوي عطر مانندي از دهانش خارج شود.»

       

              ان شاء الله همه مسلمين در راه انجام وظيفه ديني و كسب ثواب اخروي و خشنودي پروردگار، تا جايي كه مي تواننداين معجزه را نشر و گسترش دهند تا  اعجاز قرآن بيش از پيش روشن گشته و اين كتاب شريف و گرانقدر از مظلوميت خارج و قانون  زندگي واقعي گردد.                  


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , راز عدد 19 در قرآن , خطر ها و ضرر های زیاد خوردن کالباس و سوسیس , شناخت افراد از روی آدرس ایمیل , روحیات عاطفی متولدین هر ماه , عمومی , 6نکته برای آقایان , اينترنت نامحدود , smsسرکاری , دانلود Angry Birds Space v1.0.0 - بازی جذاب پرندگان خشمگین در فضا , محرم , ,
:: برچسب‌ها: اعجاز قرآن و رياضيات ,



راز عدد 19 در قرآن
نوشته شده در شنبه 30 دی 1391
بازدید : 916
نویسنده : سجادرشیدی

راز عدد 19 در قرآن

راز عدد 19 در قرآن

عدد ۱۹ يکي ار اعداد اولي است که زيبايهاي خاصي دارد از جمله اين زيبايها رابطه اين عدد با آيات قرآن مي باشد با توجه به اين نکات زير در مي يابيم که قرآن از ديدگاه رياضي هم معجزه اي بس عظيم است
*********************

 

1- اولين آيه قرآن « بسم الله الرحمن الرحيم » داراي 19 حرف عربي است.

 

2- قرآن از 114 سوره تشكيل شده است و اين عدد به 19 قسمت است. (6× 19).

 


3- اولين سوره اي كه نازل شده است سوره علق (شماره96) نوزدهمين سوره از آخر قرآن است.

 

4- سوره علق 19 آيه دارد.

 

۵- سوره علق 285 حرف (15× 19) دارد.

  ادامه مطالب را مشاهده کنید(عضو شوید)

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , دعای پولدار شدن , راز عدد 19 در قرآن , فلسفه , عمومی , آشنایی با پرچم , در چه ماهی باید متولد میشدید , آشنایی با 10 میوه معجزه گر , ,



والپیپرهای حضرت محمد ( صلی الله علیه و آله )
نوشته شده در یک شنبه 17 دی 1391
بازدید : 149
نویسنده : سجادرشیدی

 

 

والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم

 

والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم

 
ابعاد (768*1024) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -15 ابعاد (480*640) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -14  

 

والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم

 

والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم  
ابعاد (768*1024) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -18 ابعاد (768*1024) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -17  
والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم  

والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم

 

 
ابعاد (768*1024) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -21 ابعاد (768*1024) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -20  
والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم  

والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم

 

 
ابعاد (600*800) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -24 ابعاد (900*1200) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -23  
ابعاد (768*1024) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -19 والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم ابعاد (768*1024) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -2

والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم

ابعاد (768*1024) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -13      
والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم ابعاد (768*1024) - والپیپر مذهبی حضرت محمد (ص) -16 والپیپر مذهبی ، والپیپر اهل بیت ، والپیپرحضرت محمد مصطفی ، والپیپر پیامبر اعظم ، والپیپر پیامبر اکرم

:: موضوعات مرتبط: والپیپرهای حضرت محمد ( صلی الله علیه و آله ) , ,
:: برچسب‌ها: والپیپرهای حضرت محمد ( صلی الله علیه و آله ) ,



والپیپرهای شهادت امام حسن (علیهم السلام)
نوشته شده در یک شنبه 17 دی 1391
بازدید : 122
نویسنده : سجادرشیدی

والپیپر های شهادت امام حسن (ع)

 

والپیپر های شهادت امام حسن (ع)

 

 
ابعاد (397*397) - والپیپر های شهادت امام حسن (ع) ابعاد (768*1024) - والپیپر های شهادت امام حسن (ع)  

والپیپر های شهادت امام حسن (ع)

والپیپر های شهادت امام حسن (ع)  
ابعاد (768*1024) - والپیپر های شهادت امام حسن (ع) ابعاد (379*900) - والپیپر های شهادت امام حسن (ع) ابعاد (600*800) - والپیپر های شهادت امام حسن (ع)
والپیپر های شهادت امام حسن (ع) والپیپر های شهادت امام حسن (ع)
ابعاد (900*1440) - والپیپر های شهادت امام حسن (ع) ابعاد (600*800) - والپیپر های شهادت امام حسن (ع)

 

والپیپر های شهادت امام حسن (ع)

ابعاد (701*1024) - والپیپر های شهادت امام حسن (ع) والپیپر های شهادت امام حسن (ع)

:: موضوعات مرتبط: والپیپرهای شهادت امام حسن (علیهم السلام) , ,
:: برچسب‌ها: والپیپرهای شهادت امام حسن (علیهم السلام) ,



والپیپرهایشهادت امام رضا(ع)
نوشته شده در یک شنبه 17 دی 1391
بازدید : 165
نویسنده : سجادرشیدی

 

والپیپرهایشهادت امام رضا(ع)

 

والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا

 

والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا

 
ابعاد (1040*784) - والپیپرهای شهادت امام رضا ابعاد (900*1600) - والپیپرهای شهادت امام رضا  

والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا

 

والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا

 

 
ابعاد (768*1024) - والپیپرهای شهادت امام رضا ابعاد (600*800) - والپیپرهای شهادت امام رضا  
والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا  
ابعاد (800*1280) - والپیپرهای شهادت امام رضا ابعاد (846*1024) - والپیپرهای شهادت امام رضا  
والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا  

والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا

 

 
ابعاد (800*1280) - والپیپرهای شهادت امام رضا ابعاد (846*1024) - والپیپرهای شهادت امام رضا  
والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا  
ابعاد (800*1280) - والپیپرهای شهادت امام رضا ابعاد (846*1024) - والپیپرهای شهادت امام رضا  
والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا  

والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا

 

 
ابعاد (800*1280) - والپیپرهای شهادت امام رضا ابعاد (846*1024) - والپیپرهای شهادت امام رضا  

والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا

                     
ابعاد (768*1024) - والپیپرهای شهادت امام رضا والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا                  
والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا ابعاد (1200*846) - والپیپرهای شهادت امام رضا والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا         ابعاد (1200*846) - والپیپرهای شهادت امام رضا
ابعاد (1200*846) - والپیپرهای شهادت امام رضا والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا ابعاد (1200*846) - والپیپرهای شهادت امام رضا والپیپرهای شهادت امام رضا , عکس های با کیفیت از ضریح امام رضا , حرم امام رضا

:: موضوعات مرتبط: والپیپرهای شهادت امام رضا (علیهم السلام) , ,
:: برچسب‌ها: والپیپرهایشهادت امام رضا(ع) ,



بازدید : 156
نویسنده : سجادرشیدی

 

خصوصيات روحي و اخلاقي امام سجاد(علیه السلام)


خصوصيات روحي و اخلاقي امام سجاد(علیه السلام)

شرافت و برتري انسان بر ساير موجودات به خاطر فضايل اخلاقي و كمالات انساني است كه در رفتار و كردار انسان آشكار مي گردد و موجب صفا و درخشندگي زندگي مي شود.
اولياي خدا هميشه سعي داشتند كه رفتارشان بر اساس كمالات انساني باشد و بيانگر مجموعه اي از ارزشهاي والاي انساني شود. يكي از اين برجستگان اولياي خدا امام زين العابدين(ع) است. خداوند هيچ فضيلت و يا موهبت والايي را نيافريده است كه باعث تشخص و تميز انسان باشد مگر اين كه آن فضيلت از جمله عناصر شخصيت و ذاتيات امام سجاد(ع) بود. هيچ كس در ويژگي ها و خصوصيات روحي كه بيانگر آداب بلند و اخلاق والا و تقواي شديد ديني است، همتاي آن حضرت نمي باشد و ممكن نيست كسي سيره ارزشمند امام(ع) را مطالعه كند مگر اين كه در برابر آن حضرت سر تسليم و تعظيم فرود آورد و بيش از حد در شگفتي بماند و تمام بزرگان اسلام از معاصران آن بزرگوار را در برابر انبوهي از فضايل و برازندگي هاي آن حضرت ناچيز بشمارد.
پيشواي چهارم شيعيان انساني كامل و برگزيده حق و در همه جهات اخلاقي، عبادي و علمي به اوج كمال رسيده و نمونه مجسم و عيني قرآن و رسول خدا(ص) بود. در دوران سياه حكومت اموي كه ارزشهاي انساني و فضايل اخلاقي به فراموشي سپرده شده و مردم به جاي مشاهده زهد، ساده زيستي، تواضع، نوع دوستي، اخلاص، نرم خويي و رعيت پروري از زمامداران خود به عنوان خليفه پيامبر(ص) شاهد دنيا طلبي، اشرافيت، تجمل گرايي، خود محوري و بزرگ بيني آنان بودند، آن امام همام همچون خورشيدي فروزنده در آسمان درخشيد و وجودش مجمع و منبع تمام فضايل و ارزش هاي فراموش شده گشت. چنان كه دوست و دشمن را به تحسين واداشت.
سعيد بن مسيب كه يكي از بزرگان علماي مدينه است مي گويد: من هرگز كسي را بالاتر از علي بن الحسين(ع) نديده ام و هيچ گاه او را مشاهده نكردم مگر آن كه از خودم بيزار شدم.[1]
جاحظ از دانشمندان بزرگ اهل سنت در قرن سوم هجري درباره آن حضرت مي نويسد: ...اما علي بن حسين، درباره او نظر خارجي را چون شيعه، شيعه را چون معتزلي، معتزلي را چون عامي و عامي را چون خاص ديدم و كسي را نديدم كه در فضيلت او شك داشته باشد.[2]
محمد بن طلحه شافعي مي نويسد: او زينت عبادت كنندگان، پيشواي زاهدان، سرور پرهيزكاران و امام مومنان است. سيره اش گواه آن است كه وي فرزند صالح رسول خدا(ص) و سيمايش بيانگر مقام قرب او نزد پروردگار است.[3]
روزي امام زين العابدين(ع) در مجلس عمر بن عبدالعزيز كه در آن سال ها حاكم مدينه بود، حاضر بود و چون برخاست و از مجلس بيرون رفت، عمر از حاضران پرسيد: شريف ترين مردم كيست؟ حاضران گفتند: تو هستي. گفت: چنين نيست. شريف ترين مردم كسي است كه هم اكنون از نزد من بيرون رفت. همه مردم دوست دارند به او پيوسته باشند و او دوست ندارد به كسي پيوسته باشد.[4]
آري امام سجاد(ع) به معناي واقعي كلمه انسان كاملي بود كه در همه جهات اخلاقي، عبادي و علمي به اوج كمال رسيده و نمونه تجسم عيني معارف قرآن كريم بود. آن بزرگوار احياگر اخلاق عظيم پيامبر اكرم(ص) بود و با سيرت نيكوي خويش خاطره شيرين رسول بزرگوار خدا و امير مومنان علي(ع) را در اذهان مردم تجديد و زنده نمود. مردمي كه سالها از عصر نبوت فاصله گرفته و از مكارم اخلاقي و مدينه فاضله رسول خدا(ص) فقط داستانهايي شنيده بودند و شايد مصداق آن را اسطوره و افسانه مي پنداشتند. كه ناگاه امام سجاد(ع) را مصداق عيني و واقعي همه آن فضايل،‌آن هم در مرتبه اي فوق تصور خود يافتند و چه بسيار افرادي كه با مشاهده آن مجسمه تقوا و فضيلت، به امامت او اعتراف كرده و به مسير هدايت، آمده و او را جانشين صالح و فرزند راستين پيامبر شمردند.
آري صفات والاي وي، او را تا قله شرف و بزرگي رسانيده بود تا آن حد و مرتبه اي كه پدران بزرگوارش به آن رسيده بودند و اين فضايل و مكارم اخلاقي از اين امام همام نسخه بي نظيري ساخته بود كه زبان از توصيف آن عاجز و كلمات از احاطه و يا اشاره به آن قاصر است.
شايسته است به منظور آشنايي با مقام والاي اين امام همام گوشه اي از خصوصيات روحي و عناصر نفساني و فضايل بي شمار آن حضرت بيان شود.

پی نوشتها :

1- تاريخ يعقوبي، ج2، ص46.
2- عمدة الطالب، ص160.
3- مطالب السوول، ص77.
4- مناقب ابن شهرآشوب، ج4، ص181.

منبع:www.pajuhesh.irc.ir


:: موضوعات مرتبط: خصوصيات روحي و اخلاقي امام سجاد(علیه السلام) , ,



نوشته شده در جمعه 15 دی 1391
بازدید : 464
نویسنده : سجادرشیدی

.تواضع و فروتني امام سجاد(ع)انسان كامل هرگاه چنين معرفتي دريافت كرد كه خود بزرگ بيني و كبريايي از همه جهات، شايسته ذات بي همتاي حق تعالي است، زيرا او به ذات خويش قائم است و همه چيز در حيطه قدرت او قرار دارد، هرگز خود را بزرگ نمي بيند و ذره اي تكبر در وجود او راه نمي يابد، اگر چه آراسته به فضايل و مزين به كمالات فراوان باشد.
دليل بر اين امر آن است كه چنين انساني همواره خود را در احاطه قدرت خداوند، مانند پري در محدوده گرد باد مي يابد. زيرا حادثي است مسبوق به عدم و سرانجام با فرا رسيدن اجل و تمام شدن عمرش دستخوش مرگ و نيستي خواهد شد.
تكبر و خودبزرگ بيني چيزي غير از درگيري و مخالفت با خداي تعالي به صفتي كه تنها شايسته او مي باشد، نيست. انسان هاي كامل متصف به فضايل، به اين امر يقين دارند كه زمام اختيارشان در دست حاكم مطلقي است كه هر چه بخواهد انجام مي دهد، هركس را بخواهد عطا مي دهد و هر كس را نخواهد منع مي كند و اوست كه هر كار انجام دهد مورد سوال واقع نمي شود ولي همه را زير سوال مي برد.
معصومين(ع) با همه‌ي كمالات و فضايلي كه داشتند، خود را «عبد» خداوند مي‌دانستند و همه خوبيها را از او و براي او مي‌ديدند؛ آنها هرگز به عنايات خاص الهي كه شامل حالشان شده بود، مغرور نمي‌شدند و خود را در مقابل خداوند، داراي كمال و قدرت و علم و منزلتي نمي‌دانستند.
امام زين العابدين(ع) زينت متواضعان بود و بر قله بلندي از اين فضيلت رفيع قرار داشت، پيوسته خود را حقير و بي مقدار مي دانست و آنچنان با فقيران همنشين و هم سخن و همخوراك مي شد كه يكي از آنان به حساب مي آمد و با اين رفتار خويش به مردم مي فهماند كه خود بزرگ بيني لايق كسي جز خداوند نيست كه آفريننده آسمان ها و زمين هاست.
حضرتملاك حسب و مباهات را تواضع و فروتني مي‏دانست. از سخنان آن حضرت است كه: «لا حَسَبَ لِقُرَ شِيٍّ وَ لا عَرَبِيٍّ اِلاّ بِتَواضُعٍ؛ براي قرشي و عرب حسبي جز تواضع نيست.»[1]
و مي‏فرمود: «اِنَّ فِي السَّماءِ مَلَكَيْنِ مُوَكِّلَيْنِ بِالْعِبادِ فَمَنْ تَواضَعَ لِلّهِ رَفَعاهُ وَ مَنْ تَكَبَّرَ وَضَعاهُ؛ همانا در آسمان دو فرشته موكّل براي بندگان وجود دارد كه هركس براي خدا تواضع كند بالا مي‏برند و آن را كه تكبر كند، پايين آورند.»[2]
و مي‏فرمود: «سَبَبُ الرَّفْعَةِ‏التَّواضُعُ؛ تواضع وسيله بلندمقامي است.»[3]
او چنان آرام و متواضع راه مي رفت كه گويا پرنده اي بر روي سرش نشسته است و هرگز از مرز اعتدال بيرون نمي رفت.[4]

 

ادامه مطالب


:: موضوعات مرتبط: تواضع امام سجاد(علیه السلام) , ,



زندگينامه امام سجاد (علیه السلام)
نوشته شده در جمعه 15 دی 1391
بازدید : 319
نویسنده : سجادرشیدی

حضرت سجاد ( ع ) وی فرزند حسين بن علی بن ابيطالب ( ع ) و ملقب به "سجاد" و "زين العابدين " مي باشد . امام سجاد در سال 38هجری در مدينه ولادت يافت.حضرت سجاد در واقعه جانگداز کربلا حضور داشت ولی به علت بيماری و تب شديد از آن حادثه جان به سلامت برد ، زيرا جهاد از بيمار برداشته شده است و پدر بزرگوارش- با همه علاقه ای که فرزندش به شرکت در آن واقعه داشت- به او اجازه جنگ کردن نداد . مصلحت الهی اين بود که آن رشته گسيخته نشود و امام سجاد وارث آن رسالت بزرگ ، يعنی امامت و ولايت گردد.
اين بيماری موقت چند روزی بيش ادامه نيافت و پس از آن حضرت زين العابدين 35سال عمر کرد که تمام آن مدت به مبارزه و خدمت به خلق و عبادت و مناجات با حق سپری شد . سن شريف حضرت سجاد ( ع ) را در روز دهم محرم سال 61هجری که بنا به وصيت پدر و امر خدا و رسول خدا ( ص ) به امامت رسيد ، به اختلاف روايات در حدود 24 سال نوشته اند .
مادر حضرت سجاد بنا بر مشهور "شهربانو" دختر يزدگرد ساسانی بوده است . آنچه در حادثه کربلا بدان نياز بود ، بهره برداری از اين قيام و حماسه بی نظير و نشر پيام شهادت حسين ( ع ) بود ، که حضرت سجاد ( ع ) در ضمن اسارت با عمه اش زينب ( ع ) آن را با شجاعت و شهامت و قدرت بی نظير در جهان آن رو فرياد کردند .
فريادی که طنين آن قرنهاست باقی مانده و - برای هميشه - جاودان خواهد ماند . واقعه کربلا با همه ابعاد عظيم و بی مانندش پر از شور حماسی و وفا و صفا و ايمان خالص در عصر روز عاشورا ظاهرا به پايان آمد ، اما مأموريت حضرت سجاد ( ع ) و زينب کبری ( س ) از آن زمان آغاز شد . اهل بيت اسير را از قتلگاه عشق و راهيان به سوی "الله " و از کنار نعشهای پاره پاره به خون خفته جدا کردند .
حضرت سجاد ( ع ) را در حال بيماری بر شتری بی هودج سوار کردند و دو پای حضرتش را از زير شکم آن حيوان به زنجير بستند . ساير اسيران را نيز بر شتران سوار کرده ، روانه کوفه نمودند . کوفه ای که در زير سنگينی و خفقان حاکم بر آن بهت زده بر جای مانده بود و جرأت نفس کشيدن نداشت ، زيرا ابن زياد دستور داده بود رؤسای قبايل مختلف را به زندان اندازند و مردم را گفته بود بدون اسلحه از خانه ها خارج شوند .
در چنين حالتی دستور داد سرهای مقدس شهدا را بين سرکردگان قبايلی که در کربلا بودند تقسيم و سر امام شهيد حضرت ابا عبد الله الحسين را در جلو کاروان حمل کنند . بدين صورت کاروان را وارد شهر کوفه نمودند . عبيد الله زياد مي خواست وحشتی در مردم ايجاد کند و اين فتح نمايان خود را به چشم مردم آورد . با اين تدبيرهای امنيتی چه شد که نتوانستند جلو بيانات آتشين و پيام کوبنده زن پولادين تاريخ حضرت زينب ( س ) را بگيرند ؟ گويی مردم کوفه تازه از خواب بيدار شده و دريافته اند که اين اسيران ، اولاد علی ( ع ) و فرزندان پيغمبر اسلام ( ص ) مي باشند که مردانشان در کربلا نزديک کوفه به شمشير بيداد کشته شده اند .
همهمه از مردم برخاست و کم کم تبديل به گريه شد . حضرت سجاد ( ع ) در حال اسارت و خستگی و بيماری به مردم نگريست و فرمود : اينان بر ما مي گريند ؟ پس عزيزان ما را چه کسی کشته است ؟ زينب خواهر حسين ( ع ) مردم را امر به سکوت کرد و پس از حمد و ثنای خداوند متعال و درود بر پيامبر گرانقدرش ، حضرت محمد ( ص ) فرمود :

 

ادامه مطالب


:: موضوعات مرتبط: زندگينامه امام سجاد (علیه السلام) , ,
:: برچسب‌ها: زندگينامه امام سجاد (علیه السلام) ,



گريه بر حسين(ع) هر شب و صبح
نوشته شده در جمعه 15 دی 1391
بازدید : 146
نویسنده : سجادرشیدی

 

 گريه بر حسين(ع)

گريه بر حسين(ع) هر شب و صبح

حضرت آيت الله سيد حسن ابطحي فرمود: «يكي از دوستان من فرمود: من از يكي از اولياي خدا شنيده بودم كه هركس هر صبح و شام بر مصايب حضرت سيدالشهداء ـ عليه السّلام ـ گريه كند و اين عمل را تا يك سال ادامه دهد، به محضر مبارك حضرت بقية الله روحي فداه مشرف مي‌شود. من اين كار را براي آن‌كه به آن حضرت اقتدا كرده باشم ـ زيرا معروف است كه خود حضرت در زيارت ناحيه مقدسه فرموده‌اند: «اي جدّ بزرگوار، براي تو هر صبح و شام گريه مي‌كنم. » ـ و به خاطر آن‌كه ثواب‌هاي زيادي براي گريه كردن بر حضرت ابي عبدالله الحسين وعده داده شده، و بالاخره به خاطر آن‌كه شايد موفّق به زيارت حضرت صاحب‌الزمان شوم، يك سال ادامه دادم.
در اين مدت، روح انعطاف پذير عجيبي پيدا كرده بودم. رقّت قلب كه از علائم انسانيت است در من ايجاد شده بود. بالاخره، يك روز طبق معمول هر روزه‌ام، كتاب مقتل را باز كرده بودم و مشغول مطالعه‌ي مصايب حضرت سيدالشهداء ـ عليه السّلام ـ بودم و خود را براي گريه كردن مهيّا مي‌كردم. ديدم قبل از من صداي گريه از اطرافم آهسته آهسته بلند مي‌شود. اوّل گمان كردم كه در آن نزديكي، جمعي دور يك‌ديگر جمع شده‌اند و بر چيزي گريه مي‌كنند، ولي با كمال تعجب اين‌ چنين نبود. يعني كسي در آن نزديكي وجود نداشت كه صداي گريه‌اش تا اين حد به گوش من برسد. به هر حال، مشغول كار خود شدم و كم كم اشكي از گوشه‌هاي چشمم سرازير شد. يادم هست كه آن روز، روضه‌ي حضرت علي اصغر ـ عليه السّلام ـ را مي‌خواندم و بر مصائب آن طفل شيرخواره گريه مي‌كردم. صداي گريه‌اي كه در اطرافم بود با شدت گريه‌ي من شدت مي‌گرفت. كم كم خودم را مثل آن‌كه در مجلس روضه‌ي پر جمعيتي قرار گرفته باشم، حس مي‌كردم. حال نمي‌دانم در و ديوار با من گريه مي‌كردند، يا ملائكه‌ي آسمان در آن خانه جمع شده بودند و زمزمه داشتند، يا آنكه مؤمنين از جنّ با من هماهنگي مي‌كردند. هرچه بود، خوشحال بودم كه امروز تنها نيستم. مدتي اين وضع به طول انجاميد. كم كم صداهاي گريه و شيون تمام، و سپس مجلس، معطّر و منوّر به تجلّيات حضرت بقية الله ـ عليه السّلام ـ شد و فيوضات فوق العاده‌اي نصيبم شد كه از نقلش معذورم.
اين‌جانب هر چه اصرار كردم كه مختصري از خصوصيات آن تشرف را نقل كند، حاضر نشد. من هم كه همين مقدار از قصه را نقل كردم، براي اين‌كه به عاشقان حضرت بقية الله روحي فداه بگويم گريه بر سيدالشهداء، آن هم صبح و شام، فوايد بسيار دارد، و اگر كسي بخواهد به فيض عظماي ملاقات با آن حضرت موفّق شود، مي‌تواند به اين وسيله متوسّل شود. »[1]
بـيا اي دوست تـا بـا هـم بسـوزيم چـو شـمع مـحفل مـاتم بسـوزيم
مـن و تـو سـوگوار يك عـزيزيـم بيا تا هر دو در يك غـم بسـوزيـم
بيا چون شمع و چون پروانه باشيم بـه گـرد هـم براي هـم بسـوزيـم
بـيا بـا مـحرمان دمسـاز گـرديم چـرا از طـعن نـامحـرم بسـوزيـم
چو مي‌خواهي در آن عالم نسوزي همان بـهتر در ايـن عـالم بسـوزيم

پی نوشت

[1] . ملاقات با امام زمان، ج2، ص173 و كرامات الحسينيه، ج2، ص208.


:: موضوعات مرتبط: گريه بر حسين(ع) هر شب و صبح , ,
:: برچسب‌ها: گريه بر حسين(ع) هر شب و صبح ,



فرجام قاتل سيد‌الشهدا(علیه السلام)
نوشته شده در جمعه 15 دی 1391
بازدید : 154
نویسنده : سجادرشیدی

 

فرجام قاتل سيد‌الشهدا(علیه السلام)


فرجام قاتل سيد‌الشهدا(علیه السلام)

شمر بن ذي الجوشن از فرماندهان خشن و جنايتكار سپاه كوفه در حادثه كربلا‌ و قاتل سيد الشهداء(ع) بود. وي از طايفه بني كلا‌ب و از روِساي هوازن و مردي شجاع بود كه در جنگ صفين نيز در لشكر اميرالمؤمنين(ع) حضور داشت. سپس ساكن كوفه شد و به روايت حديث پرداخت. نامش «شَرَح¬بيل» و كنيه‌اش «ابوالسابغه» بود. وي از فرماندهان سپاه عمر سعد در روز عاشورا بود؛ كه پس از سستي ابن سعد در برخورد قاطع با امام حسين(ع)، همراه با فرماني از سوي ابن زياد به كربلا‌ آمد؛ تا اگر عمر سعد حاضر به انجام مأموريت نشد، وي فرماندهي را بر عهده گيرد. در كربلا‌ فرمانده جناح چپ ميدان بود. پس از شهادت امام حسين(ع)، عبيدا... سر امام حسين را همراه او به شام، نزد يزيد فرستاد و بعد از آن به كوفه بازگشت.
وي پس از جنگ شورشيان كوفه با مختار، كه فرماندهي چند گروه را بر عهده داشت، از كوفه متواري شد. اما مختار در تعقيب اين عنصر خبيث بود؛ لذا ابوعمره كه از افراد زبده و از ياران صميمي مختار بود و كينه قاتلا‌ن امام حسين(ع) را در دل داشت، از طرف مختار مأمور كشتن شمر شد. وي شمر را در يكي از روستاهاي بصره يافت. ابوعمره طي يك درگيري مسلحانه، شمر را زخمي كرد و سپس به اسارت درآورد. او را نزد مختار آوردند. مختار دستور داد او را گردن زده و جسد او را در ديگ روغن جوشيده قرار دادند و سر شمر را با پاي لگدكوب كردند.

بحارالا‌نوار، ج 45،


:: موضوعات مرتبط: فرجام قاتل سيد‌الشهدا(علیه السلام) , ,
:: برچسب‌ها: فرجام قاتل سيد‌الشهدا(علیه السلام) ,



من چی بگــم؟
نوشته شده در جمعه 15 دی 1391
بازدید : 132
نویسنده : سجادرشیدی

 

من چی بگــم؟


من چی بگــم؟


دل توی دلم نبود که شب بشه. اون شب اولین باری بود که قرار بود مجری باشم؛ مجری شب اول روضه‌ محرم، با حدود هزار و 500 نفر عزادار.
صورتم را اصلاح نکرده بودم که یه ته‌ ریش مختصری داشته باشم؛ آب سرد هم نمی‌خوردم که یهو صِدام خراب نشه و... .
همه‌ اینا را فقط و فقط به خاطر تاثیرگذاری بیشترِ اجرام انجام می‌دادم. نه این‌که هول کرده باشم، نه! قبلاً هم بارها و بارها جلوی جمعیت، تئاتر بازی کرده بودم، ولی اجرا، اونم اجرای روضه، تجربه‌ تازه‏ای بود و به نو بودنش می‌ارزید. تازه می‌تونستم از این به بعد سرم را بالا بگیرم و بگم که من چند شب هم مجری روضه‌ فلان مجموعه فرهنگی بوده‌ام و فلان و فلان!
از چند روز قبل، دنبال چند تا متن و شعر درست و حسابی برای اجرا بودم. یادم میاد غیر از سوزوندنِ یه کارت اینترنت 10 ساعته، برای پیدا کردن شعر و متن توی اینترنت، یه هفت هشت تا کتاب هم از کتابخونه‌ دانشگاه امانت گرفته بودم و هرچی می‌گشتم چیز به‏ درد بخوری چشمم را نمی‌گرفت.
لابه لای کتاب‌های یکی از دوستام، چشمم افتاد به یک مجموعه از نوشته های عاشورایی «شهید سید مرتضی آوینی» که توی مجله ای چاپ شده بود. با اینکه از طرح جلد مجله و اسمش خوشم نیومد، ولی نمی‌دونم چی شد که مجله را ازش گرفتم تا بخونم. شاید چهار یا پنج بار همین‌طور بدون توقف کل نوشته رو خوندم. اون‌قدر با حس می‌خوندم که کم کم دیگه داشتم شک می‌کردم که نکنه این ها را خودم نوشته‌ام!
غرق نوشته شده‌ بودم؛ همین هم بیش از هر چیز دیگه‌ای باعث تعجبم می‌شد که چی شده که من، یهو و ناخواسته باید تا این حد مجذوب بشم.
«امام ایستاد و خطبه ای كربلایی خواند: اما بعد... می بینید كه كار دنیا به كجا كشیده است ! جهان تغییر یافته، منكَر روی كرده است و معروف چهره پوشانده و ازآن جز ته مانده ظرفی، خرده نانی و یا چراگاهی كم مایه باقی نمانده است. زنهار ! آیا نمی بینید حق را كه بدان عمل نمی شود و باطل را كه ازآن نهی نمی گردد تا مؤمن به لقای خدا مشتاق شود؟ پس اگر این چنین است، من در مرگ جز سعادت نمی بینم و در زندگی با ظالمان جز ملالت. مردم بندگان حلقه به گوش دنیا هستند و دین جز بر زبانشان نیست. آن را تا آنجا پاس می دارند كه معنای ایشان از قِبَل آن می رسد، اگر نه، چون به بلا امتحان شوند، چه كم هستند دینداران»
به خودم که اومدم، دیدم غروب شده. با عجله خودم را رسوندم به محل روضه، اون‌قدر حواسم پرت بود که به جای کفش، دمپایی پوشیده بودم. با سر و وضع نامرتب و آشفته رفتم پشت میکروفن و همه را دعوت به اقامه‌ی نماز کردم. بعد از نماز هم، سخنران بلافاصله می‌رفت منبر و گلِ برنامه‌ی من مربوط به زمان بین سخنرانی و مداحی بود.
تا زمانی که نوبت من می‌رسید، مثل دیوونه‌ها نشسته بودم یه گوشه و همین‌جور نوشته را می‌خوندم. نمی‌دونستم کدوم قسمتش را انتخاب کنم و بخونم. زمان همین‌جور به سرعت می‌گذشت.
توی همین فکرها بودم که دیدم سخنرانی تموم شد و مسئول برنامه داره صدام می‌زنه که «پس چرا نشسته‌ای؟ برو نوبت توست...». حتی فرصت نکرده بودم که یه مختصری از نوشته را روی کاغذ بنویسم؛ پای برهنه و بدون کفش رفتم پشت میکروفن ایستادم، با یک مجله که این‌قدر خونده بودمش و توی دستم لوله‌اش کرده بودم که... .
تو اون لحظه دیگه به هیچی فکر نمی‌کردم، نه به ته ریش، نه به صدای صاف و شفاف، نه به ... .
نوشته‌های مجله جلوی چشمم رژه می‌رفت؛ انگار یه نفر داشت بلند بلند نوشته ها را توی سرم می‌خوند! منگ شده بودم. یکی دو دقیقه همین طور زل زدم به مردم. هیشکی هیچی نمی‌گفت. انگار همه حال و روز منو فهمیده بودند. فضا خیلی سنگین بود. دستام یخ کرده بود و می‏لرزید.
برای اینکه نیفتم با یه دستم محکم به پایه‌ی میکروفن چسبیده بودم. مجله را به زور باز کردم و تند تند ورق می‌زدم. خواستم شروع کنم به خواندن، ولی صدام در نمی‏اومد. هر چی تلاش کردم فایده ای نداشت. تند تند ورق می‌زدم، ولی... .
یه قطره اشک از چشمم افتاد روی صفحخ مجله، دیگه نتونستم خودمو کنترل کنم، پاهام شل شد و محکم با زانو افتادم روی زمین و های های زدم زیر گریه... .
جمعیت هم منفجر شد! زن و مرد، بزرگ و کوچک، همه آتیش گرفتند و زدند زیر گریه، بلند بلند... .
نه گریه‌ من بند میومد و نه گریه‌ جمعیت. چراغ‌ها را خاموش کردند، ده دقیقه‌ی کامل همه‌ گریه می‌کردند. گریه، گریه، گریه ... .
بعد که همه آروم شدند، مداح توی اون تاریکی اومد پشت میکروفن و گفت:« من چی بگم؟ »
روضه‌ اون شب مداحی نداشت.

رضا احسان پور


:: موضوعات مرتبط: من چی بگــم؟ , ,
:: برچسب‌ها: من چی بگــم؟ ,



داستان اربعین امام حسین (ع)
نوشته شده در جمعه 15 دی 1391
بازدید : 174
نویسنده : سجادرشیدی

داستان اربعین امام حسین (ع)

 صدای زنجیر، صدای نوحه. مگه چه خبر شده بچه ها؟ باز هم همه جا سیاه پوش شده بچه ها. آخه می دونید، امروز اربعین امام حسینه.  امروز چهل روز از واقعه عاشورا می گذره و برای همین، ما هر سال چهلم شهدای کربلا رو عزاداری می کنیم تا باز هم به یاد شهادت امام حسین علیه السلام باشیم و بر کسانی که اون حضرت و یارانش رو به شهادت رسوندن، لعنت بفرستیم. 

عزاداری اربعین

هر سال، روزی مثل امروز، یعنی اربعین حسینی که همه برای امام حسین علیه السلام و یارانش عزاداری می کنن،  هر سال اربعین که می شه، شیعیان آن حضرت با هم زیارت اربعین رو می خونن و برای امام حسین علیه السلام عزاداری میکنن. ما بچه ها نیز به امام حسین علیه السلام خیلی علاقه داریم، همیشه توی برگزاری این مراسم ها به پدرو مادر کمک می کنیم و مثلاً اون کتاب های زیارت اربعین رو بین مردم تقسیم می کنیم. خدای بزرگ بچه های خوب رو خیلی خیلی دوست داره. بچه های با ایمانی که برای امام هاشون عزاداری می کنن. 

نشانه ایمان

دوستان خوبم! توی دین ما اسلام، دستورهایی وجود داره که باعث سعادتمندی انسان می شه؛ یعنی انسان با انجام دادن اون دستورها، به خدا نزدیک تر شده و پاداش خوبی ازخدا می گیره. 

زیارت اربعین

سلام بر تو ای ولّی خدا و حبیب خاص خدا، سلام بر تو ای دوست دار و محبوب و برگزیده خدا!

نمی دونم چند نفر از شما دوستان تا حالا زیارت اربعین امام حسین علیه السلام رو خوندید.  ما در این دعا، به امام حسین علیه السلام که در کربلا به شهادت رسید، سلام و درود می فرستیم و از خدا می خواهیم که دشمنان و کسانی که امام سوم ما شیعیان و یارانش رو به شهادت رسوندن، به سزای عملشون برسونه. امیدوارم که همتون بتونید این زیارت زیبا رو در روز اربعین بخونید.

خواهر داغ دیده

خیلی از شما بچه ها ، حتما چیزهای زیادی درباره واقعه عاشورا و شهادت امام حسین شنیدید،  درباره اربعین حسینی هم کسی براتون حرفی زده؟ همون روزی که حضرت زینب و دیگر اسرا به میون کشتگان کربلا اومدن. در اون روز، حضرت زینب وقتی به مزار برادرش امام حسین علیه السلام رسید، به یاد روز عاشورا افتاد و اشک از چشمانش جاری شد و با برادرش از رنج هایی که کشیده بود حرف زد و از دست دشمن شکایت کرد.

 ما هم برای زنده موندنِ نام امام حسین علیه السلام ، هر سال عاشورا و اربعین رو با شکوه بیش تری عزاداری می کنیم.                                                                 

منبع : بخش کودکان سایت تبیان با اندکی ویرایش


:: موضوعات مرتبط: داستان اربعین امام حسین (ع) , ,
:: برچسب‌ها: داستان اربعین امام حسین (ع) ,



بر خر مگس معرکه لعنت
نوشته شده در دو شنبه 18 دی 1391
بازدید : 388
نویسنده :

 

و بلاخره پس از سال ها توانستیم توسط دور بین مدار بسته یک سوپر مارکت تصویری از خر مگس پیدا کنیم

 

 

http://upcity.ir/images/15200381993448116831.jpg


:: موضوعات مرتبط: عمومی , آشنایی با پرچم , اينترنت نامحدود , فایلهای Pdf را به حرف درآورید , دانلود فیلم و آهنگ , جوک + اس ام اس , تصویر ، عکس و ... , ,



بازدید : 840
نویسنده : سجادرشیدی

دانلود موزیک ویدیو جدید ، فوق العاده زیبا و شاد سهراب به نام لبخند بزن

 

آهنگ و تنظیم : پوریا نیاکان / ترانه سرا : اکسیر ایرجی

 

دانلود موزیک ویدیو جدید سهراب لبخند بزن

 

دانلود آهنگ جدید
تاریخ ارسال : ۹, دی , ۱۳۹۱
بازدید : 1597 بار

:: موضوعات مرتبط: دانلود موزیک ویدیو جدید ، فوق العاده زیبا و شاد سهراب به نام لبخند بزن , ,
:: برچسب‌ها: دانلود موزیک ویدیو جدید سهراب لبخند بزن ,



بازدید : 165
نویسنده : سجادرشیدی



بازدید : 125
نویسنده : سجادرشیدی




دانلود آهنگ جديد

دانلود آهنگ جديد

دانلود آهنگ جدید

دانلود آهنگ جدید

 

امکان اتصال به 4 کشور مختلف با 14 پروتکل اتصال و با سرعتی فوق العاده بالا...
» امکان استفاده از هر 3 سرویس با خرید یک اکانت.
» پشتیبانی حرفه ای 24 ساعته...
» دارای کانکشن هوشمند اختصاصی مخصوص سایت اوکی وی پی ان.
» امکان خرید و پرداخت آنلاین و تحویل بلافاصله بعد از خرید به صورت اتوماتیک.
» امکان دانلود بدون افت سرعت یا قطعی سرور با پهنای باند نامحدود...

» امکان استفاده در ویندوز ، مک ، آندروید و سازگار با تمامی سرویس دهندگان اینترنت.

 

براي خريد آنلاين كليك كنيد

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای فریدون آسرایی به نام دوباره

 

ترانه : سیاوش بابایی / آهنگ ، تنظیم ، میکس و مسترینگ : مهدی میلانی

 

دانلود آهنگ جدید فریدون آسرایی دوباره

 

دانلود آهنگ جدید
تاریخ ارسال : ۹, دی , ۱۳۹۱
بازدید : 2164 بار

دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای Alex Megane به نام Living With You

 

دانلود آهنگ جدید Alex Megane به نام Living With You

 

تاریخ ارسال : ۹, دی , ۱۳۹۱
بازدید : 883 بار

:: موضوعات مرتبط: دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای Alex Megane به نام Living With You , ,
:: برچسب‌ها: انلود آهنگ جدید و بسیار زیبای Alex Megane به نام Living With You ,



نوشته شده در شنبه 9 دی 1391
بازدید : 141
نویسنده : سجادرشیدی

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای فریدون آسرایی به نام دوباره

 

ترانه : سیاوش بابایی / آهنگ ، تنظیم ، میکس و مسترینگ : مهدی میلانی

 

دانلود آهنگ جدید فریدون آسرایی دوباره

 

دانلود آهنگ جدید
تاریخ ارسال : ۹, دی , ۱۳۹۱
بازدید : 2164 بار

:: موضوعات مرتبط: دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای فریدون آسرایی به نام دوباره , ,



بازدید : 185
نویسنده : سجادرشیدی
موزیک ویدئو جدید و زیبای G.Brunot به نام Migraine

دانلود موزیک ویدئو جدید G.Brunot به نام Migraine

 
برای دانلود کلیک کنید »

تعداد دفعات دانلود : ۵۵۲

:: موضوعات مرتبط: دانلود موزیک ویدئو جدید Rihanna به نام Diamonds​ در برنامه ی , ,
:: برچسب‌ها: موزیک ویدئو جدید و زیبای G , Brunot به نام Migraine ,



بازدید : 163
نویسنده : سجادرشیدی
موزیک ویدئو جدید و زیبای Rihanna به نام Diamonds​ در برنامه ی The Voice

دانلود موزیک ویدئو جدید Rihanna به نام Diamonds​ در برنامه ی The Voice

 
برای دانلود کلیک کنید »

تعداد دفعات دانلود : ۷۵۲


:: موضوعات مرتبط: دانلود موزیک ویدئو جدید Rihanna به نام Diamonds​ در برنامه ی , ,
:: برچسب‌ها: موزیک ویدئو جدید و زیبای Rihanna به نام Diamonds​ در برنامه ی The Voice ,



بازدید : 138
نویسنده : سجادرشیدی