پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سیری در تاریخ شیرینی فروشی در ایران
نوشته شده در پنج شنبه 6 تير 1392
بازدید : 1452
نویسنده : سجادرشیدی

سیری در تاریخ شیرینی فروشی در ایران

وقتی قنادی ها قند می فروختند برای اشاره به سابقه و پیشینه قنادی ها در ایران، در ابتدا باید به اصل و اساس نام قنادی پرداخت. همان طور که از اسم قنادی مشخص بود، قنادی ها، دکان هایی بودند که در آنجا به عرضه قند، نقل و نبات می پرداختند. در واقع شیرینی، دومین محصول…

وقتی قنادی ها قند می فروختند

برای اشاره به سابقه و پیشینه قنادی ها در ایران، در ابتدا باید به اصل و اساس نام قنادی پرداخت. همان طور که از اسم قنادی مشخص بود، قنادی ها، دکان هایی بودند که در آنجا به عرضه قند، نقل و نبات می پرداختند. در واقع شیرینی، دومین محصول این دکان ها بود.

قندهای داخلی که از شکر جوشانده شده به دست می آمد و به نام قند شهری معروف بود، نزد مردم نسبت به قندهای خارجی چون روسیه و بلژیک، وجهه مناسبی نداشت چراکه قند های بلژیکی نرم و خوش طعم و قندهای روسی سفت و محکم بودند اما قندهای شهری ایرانی بدون طعم بودند.

به دلیل نامرغوب بودن قند شهری، ناصرالدین شاه تصمیم گرفت کارخانه قند سازی در ده کهریزک راه بیندازد اما این کارخانه متاسفانه بیش از ۱۲روز نتوانست به حیات خود ادامه دهد و به اصطلاح چوب لای چرخش گذاشتند تا ایران همچنان قندهای روسی و بلژیکی را وارد کند. البته ناگفته نماند با روی کار آمدن رضاخان این کارخانه به کار افتاد و کارخانه های دیگری جهت قند سازی تاسیس شد.

با فراوانی قند و شکر در اوایل قرن ۱۴ خورشیدی، قنادها دست از این محصول کشیدند و به سمت شیرینی پزی رو آوردند. شیرینی از جمله کالاهایی بود که در آن روزگار در چند نوبت سال بازار داغ داشت مانند زولبیا و بامیه در ماه رمضان و شیرینی های عید نوروز، اعیاد مذهبی و ایام عقد و عروسی و در بقیه سال به گفته خود شیرینی فروشی ها ایامی بود که باید مگس می پراندند.

شیرینی فروشی ها تا آغاز جنگ جهانی همچنان به کار خود ادامه می دادند تا اینکه با کمیابی و نایابی قند و شکر مواجه شدند و مدتی در قنادی ها بسته شد و پس از پایان جنگ و قحطی دوباره به کار خود ادامه دادند.

● شیرینی های رایج دوران قدیم در ایران

شیرینی هایی که در دوران گذشته مورد تمایل ایرانیان بود شامل مسقطی، راحت الحلقوم، نان های ولایتی، نان برنجی، نان نخودچی، نان بادامی، حاجی بادام، پنجره ای، زبان بره، شکری، پادرازی و نان های مربایی بود. از دیگر دستجات شیرینی ها، گز، حلوا ارده (حلوایی که از کوبیدن دانه کنجد به دست می آمد)، حلوا نیم شکر (حلوایی از آرد برنج، هل، گلاب و شمر) حلوا شکرپنیر (به شکل بادام که از آرد و شکر تهیه می شد و برای فاتحه اموات مورد استفاده قرار می گرفت) و… بود.

● نقل و نبات

رشته دیگر قنادی ها، فروش آب نبات و نقل و نبات بود. از معروف ترین آب نبات ها، آب نبات قیچی بود که مطابق اسمش به اندازه بند اول شست که با قیچی بریده شده باشد، می گفتند که برای شکم درد نیز تجویز می شد. در همین ردیف آب نبات هلی، بادامی، پسته ای و ترش نیز وجود داشت. نامرغوب ترین آب نبات، آب نبات های ماشینی به شکل قرص بودند که با مواد خارجی، مصنوعی و رنگ های جوهری درست می شد.

بعد از آب نبات، نقل و نبات از دیگر محصولاتی بود که در قنادی ها یافت می شد که شامل نقل هایی به نام نقل بید مشکی، خلال، هلی، بادامی، خشخاشی و نقل های ریز الوان به رنگ های سبز، زرد، سرخ و سفید مخصوص کودکان می شد. همچنین در قنادی ها، کاسه نبات از کالاهایی بود که جهت هدایای عقد و عروسی، خنچه سر عقد به همراه دیگر اشیا به خانه عروس فرستاده می شد. گاهی نیز کاسه های نبات به نشانه آشتی و رفع کدورت به خانه های مردم می رفت.

● اسامی عجیب با طعمی غریب

با توجه به اینکه صنعت شیرینی سازی در ایران در دهه های اخیر فعالیت بسیاری در زمینه شیرینی های خشک و سنتی داشته اما نمی توان از تغییر ذایقه و تمایل افراد به طعم شیرینی و کیک هایی برگرفته از مدل ها و نام های فرنگی که به اسم برند شیرینی فروشی های ایران معروف است، غافل شد. در این روزها برخی مدل های شیرینی بسیار محبوب شده اند برای مثال کیک شکلاتی شیرینی فروشی بی بی، کیک توت فرنگی شیرینی فروشی هانس، تارت میوه ناتلی، تارت شکلاتی کوکی، شیرینی های دانمارکی شیرینی فروشی های لادن، ماکارون ای کلر و خیلی دیگر از کیک و شیرینی جاتی که نامش ناآشناست اما به مذاق ایرانی خوشمزه و آشنا.

 

        

 

   

 


:: موضوعات مرتبط: سیری در تاریخ شیرینی فروشی در ایران , مهمترین اشتباهات رژیم های لاغری , متن ترانه + لینک مستقیم ترانه محسن یگانه , ,
:: برچسب‌ها: سیری در تاریخ شیرینی فروشی در ایران ,



شما جزو افراد صبح هستید یا شب؟؟
نوشته شده در پنج شنبه 6 تير 1392
بازدید : 1710
نویسنده : سجادرشیدی

شما جزو افراد صبح هستید یا شب؟؟

شما جزو افراد صبح هستید یا شب؟؟
متخصصان اعصاب و روان در این دانشگاه ۲ گروه از افراد را با هم مقایسه کرده اند، یک گروه افراد صبح که صبح ها زود از خواب بیدار می شوند و بیشترین بازدهی را در صبح ها دارند و گروه دیگر افراد عصر که شب ها بیشتر احساس سرزندگی می کنند.

 


 
جالب است بدانید طی سال های اخیر پژوهش های روان شناسی جالبی در مورد ریتم های شبانه روزی انسان ها صورت گرفته است. این پژوهش ها نشان می دهند، آدم ها با هم فرق دارند و هر کدام در ساعت خاصی از شبانه روز می توانند بیشترین بازدهی را داشته باشند. مثلا اگر دوست شما صبح ها بهتر می تواند درس بخواند دلیل نمی شود که شما هم همانند او صبح ها بازدهی بیشتری داشته باشید مگر این که شما هم آدم صبح باشید. این که شما در چه ساعتی از شبانه روز سرحال تر هستید، می تواند چیزهای زیادی را درباره شخصیت تان نشان دهد. تحقیقات اخیر نشان می دهند، اگر آدم صبح باشید مغزتان صبح هنگام بیشترین تحریک پذیری را دارد و اگر آدم عصر باشید مغزتان شب ها بیشتر فعالیت دارد و همین تفاوت می تواند ویژگی های شخصیتی خاصی را در شما شکل دهد.

سحرخیزها باهوش ترند یا شب زنده دارها؟
شما جزو کدام دسته از آدم ها هستید، آیا معمولا شب ها تا دیر وقت بیدار می مانید تا کارهای تان کامل تمام شود و با خیال راحت صبح بخوابید؟ یا ترجیح می دهید زود بخوابید تا صبح زودتر بیدار شوید و ادامه کارهای تان را انجام دهید؟ خیلی از ما آدم ها، آدم صبح هستیم، یعنی تمرکز و بازده کاری و حتی خلق مان در صبح بهتر از عصر است، بعضی های مان هم البته عصرها و شب ها به مراتب بهتریم. در سال های اخیر عده ای از محققان در دانشگاه « آلبرتا » کشف کرده اند، تفاوت های زیادی در کارکرد مغزی افراد سحرخیز و شب زنده دار وجود دارد. یکی از نکاتی که در این پژوهش های مورد بررسی قرار گرفته است، رابطه بین هوش و « آدم صبح یا عصر » بودن است.

ساعت اوج عملکرد مغز
 
 

:: موضوعات مرتبط: کمک هاي اوليه , آشنایی با توصیه‌های تغذیه‌ای برای درمان سرفه , شما جزو افراد صبح هستید یا شب؟ , ,
:: برچسب‌ها: شما جزو افراد صبح هستید یا شب؟؟ ,



شما جزو افراد صبح هستید یا شب؟
نوشته شده در پنج شنبه 6 تير 1392
بازدید : 1515
نویسنده : سجادرشیدی

شما جزو افراد صبح هستید یا شب؟

نماز صبح

جالب است بدانید طی سال‌های اخیر پژوهش‌های روان شناسی جالبی در مورد ریتم‌های شبانه روزی انسان‌ها صورت گرفته است.



این پژوهش‌ها نشان می‌دهند، آدم‌ها با هم فرق دارند و هر کدام در ساعت خاصی از شبانه روز می‌توانند بیشترین بازدهی را داشته باشند. مثلا اگر دوست شما صبح‌ها بهتر می‌تواند درس بخواند دلیل نمی‌شود که شما هم همانند او صبح‌ها بازدهی بیشتری داشته باشید مگر این که شما هم آدم صبح باشید.

این که شما در چه ساعتی از شبانه روز سرحال‌تر هستید، می‌تواند چیزهای زیادی را درباره شخصیتتان نشان دهد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند، اگر آدم صبح باشید مغزتان صبح هنگام بیشترین تحریک پذیری را دارد و اگر آدم عصر باشید مغزتان شب‌ها بیشتر فعالیت دارد و همین تفاوت می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی خاصی را در شما شکل دهد.

سحرخیزها باهوش ترند یا شب زنده دارها؟

شما جزو کدام دسته از آدم‌ها هستید، آیا معمولا شب‌ها تا دیر وقت بیدار می‌مانید تا کارهایتان کامل تمام شود و با خیال راحت صبح بخوابید؟ یا ترجیح می‌دهید زود بخوابید تا صبح زودتر بیدار شوید و ادامه کارهایتان را انجام دهید؟ خیلی از ما آدم‌ها، آدم صبح هستیم، یعنی تمرکز و بازده کاری و حتی خلق مان در صبح بهتر از عصر است، بعضی‌های مان هم البته عصرها و شب‌ها به مراتب بهتریم. در سال‌های اخیر عده ای از محققان در دانشگاه «آلبرتا» کشف کرده‌اند، تفاوت‌های زیادی در کارکرد مغزی افراد سحرخیز و شب زنده دار وجود دارد. یکی از نکاتی که در این پژوهش‌های مورد بررسی قرار گرفته است، رابطه بین هوش و «آدم صبح یا عصر» بودن است.

ساعت اوج عملکرد مغز

متخصصان اعصاب و روان در این دانشگاه 2 گروه از افراد را با هم مقایسه کرده‌اند، یک گروه افراد صبح که صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شوند و بیشترین بازدهی را در صبح‌ها دارند و گروه دیگر افراد عصر که شب‌ها بیشتر احساس سرزندگی می‌کنند. روی این 2 گروه 18 مطالعه اساسی صورت گرفت. همه این شرکت کننده‌ها در 4 زمان از روز مورد آزمایش قرار گرفتند، یکی در ساعت 9 صبح، یکی در ساعت یک بعد از ظهر، یکی 5 بعد از ظهر و یکی 9 شب. از تحقیقات این نتیجه به دست آمد که تحریک پذیری مغزی افراد صبح در طول روز به تدریج کاهش می‌یابد، در واقع آن‌ها صبح بیشترین تحریک پذیری را دارند و عصر و شب کمترین حد اما افراد عصر برعکس این حالت هستند، بیشترین فعالیت مغزی این افراد حدود ساعت 9 شب است.

آدم‌های شب در طول روز قوی‌تر می‌شوند

دریا در تاریکی

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عملکرد نخاعی در طول روز در هر 2 گروه افزایش می‌یابد ولی همان طور که قبلا گفتیم تحریک پذیری مغزی در آدم‌های صبح در طول روز به تدریج کاهش می‌یابد ولی در آدم‌های شب افزایش می‌یابد. به عبارتی آدم‌های صبح در طول روز تحریک پذیری مغزشان کاهش یافته ولی عملکرد نخاعی شان افزایش می‌یابد، یعنی این 2 حالت در جهت عکس هم حرکت می‌کنند، به همین دلیل اثر یکدیگر را متعادل کرده و افراد شب به تدریج توانایی و عملکردشان افزایش می‌یابد، چون عملکرد نخاعی و تحریک پذیری مغزی هر 2 افزایش می‌یابند تا در نهایت این افراد بیشترین کارایی را در شب پیدا می‌کنند.

قدرت بدنی متفاوت

فقط عملکرد ذهنی نیست که تحت تاثیر آدم صبح یا عصر بودن قرار می‌گیرد، عملکرد بدنی و ورزشی هم از این امر مستثنا نیست. در این مورد یک تحقیق جالب انجام شده است:

در این تحقیق بازیکنان لیگ به یس بال ایالات متحده به 2 دسته که آدم صبح یا عصر بودند، تقسیم شدند. معلوم شد که عملکرد آن‌ها از لحاظ میزان موفقیت در پرتاب‌ها تحت تاثیر زمان مسابقه قرار می‌گیرد البته به سبب کم بودن تعداد کسانی که در تحقیق شرکت داده شده بودند، این تحقیق از لحاظ آماری چندان محسوب نشد.

آیا می‌توانید خود را تغییر دهید؟

بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهند، بیش از 50 درصد عادت‌های خوابی هر کسی ژنتیک است و در نتیجه یک آدم صبح نمی‌تواند به راحتی در خود عادت شب زنده داری را در خود به وجود بیاورد تا توانایی‌های خود را افزایش دهد البته شرایط محیطی و اجتماعی هم می‌تواند تاثیر بسیاری در عادت مربوط به خواب به وجود بیاورد. مثلا اگر فرد بچه کوچکی داشته باشد مجبور می‌شود به خاطر او صبح‌ها زودتر بیدار شود اما اگر آدم شب هستید و می‌خواهید صبح‌ها زودتر بیدار شوید چاره ای نیست جز این که شب‌ها زودتر به تختخواب بروید.

شما دوستان عزیز می توانید ادامه مطلب را در وبلاگ زیر بخوانید.

پژزوهش ها موضوعات و تحقیقات متفاوتی را عرضه می كنند كه گاها این مطالب با هم تناقض داره با شاید ما این مطالب را قبول نداشته باشیم ، شما چطور این پژوهش را قبول دارید؟


:: موضوعات مرتبط: تست روانشناسی , شما جزو افراد صبح هستید یا شب؟ , بازیگر فیلم الزایمر هم در گذشت , اينترنت نامحدود , ,
:: برچسب‌ها: شما جزو افراد صبح هستید یا شب؟ ,



8 خطای شایع دراستفاده از ماشین ‌لباس‌شویی
نوشته شده در پنج شنبه 6 تير 1392
بازدید : 1520
نویسنده : سجادرشیدی

 

8 خطای شایع دراستفاده از ماشین ‌لباس‌شویی

 

 

 

8 خطای شایع دراستفاده از ماشین ‌لباس‌شویی

شاید تصور اینكه ماشین لباس‌شویی باعث بروز بیماری‌های آلرژیك یا پوستی بشود، برای‌تان دشوار باشد. اما حقیقت این است كه برخی میكروب‌ها و قارچ‌هایی كه در اثر استفاده نادرست از ماشین لباس‌شویی، درون آن تولید و تكثیر می‌شوند، قادرند سلامت ما را به خطر بیندازند. این مطلب، نگاهی می‌اندازد به خطاهای هشت‌گانه استفاده از ماشین لباس‌شویی كه ممكن است هركدام از ما مرتكب شویم و سلامت‌مان را به دست‌ خودمان تهدید كنیم.

خطای اول:
شستن لباس زیر با ماشین لباس‌شویی به گفته دكتر چارلز جبرا، استاد میكروبیولوژی دانشگاه آریزونا، لباس‌های زیر یكی از اصلی‌ترین منابع انتشار میكروب در فضاهای بسته و مرطوب‌ هستند. به همین دلیل بهتر است كه هنگام شستشو با سایر لباس‌ها، درون یك محفظه قرار نگیرند. از طرف دیگر، ممكن است آلودگی بیش از حد البسه دیگر به لباس زیر افراد سرایت كند و موجب تحریك پوستی یا حتی عفونت دستگاه تناسلی در آنها شود. به عقیده دكتر جبرا، لباس‌های زیر باید با آب كاملا داغ و مواد شوینده شسته و برای خشك شدن زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرند. او همچنین برای پیشگیری از ماندگاری میكروب‌ها در ماشین‌لباس‌شویی توصیه كرد كه پس از هر سه یا چهار بار استفاده، یك دور آن را به صورت خالی از لباس و ریختن مواد ضدعفونی‌كننده، روشن كنید.

خطای دوم:
شستن ملحفه‌ها با آب ولرم، خیلی‌ها برای حفظ رنگ و رو یا دیرتر كهنه شدن روتختی، روبالشی و ملحفه‌ها، آنها را با دور كند ماشین‌ لباس‌شویی و آب ولرم می‌شویند؛ در حالی كه رابرت ویتز، میكروبیولوژیست، این كار را تنها یك آب‌تنی لذت‌بخش برای این‌گونه كالاها می‌داند و می‌گوید: "یكی از بهترین مناطق برای حفظ گرد و غبار و ایجاد آلرژی، روتختی‌ها و روبالشی‌ها هستند، بنابراین همه افراد باید حداقل هر دو هفته یك بار كلیه لوازم خواب‌شان را با آب كاملا داغ و با دور تند ماشین لباس‌شویی بشویند و برای جلوگیری از آلرژی‌زا شدن، آنها را درون خانه و به دور از گرد و غبار محیط بیرون از منزل خشك كنند."

خطای سوم:
حبس هوا در ماشین لباس‌شویی، كپك‌ها به ندرت در محیط‌های خشك تولید می‌شوند اما مناطق مرطوب، جولانگاه‌ تولید و تكثیر انواع كپك‌ها هستند. تماس كپك با لباس‌ها باعث بروز احتقان، خارش چشم‌ها و خس‌خس سینه در افراد می‌شود. این علایم وقتی به صورت شدید‌تر و گسترده‌تر در فرد ظهور می‌كند كه او به آسم یا‌ آلرژی هم مبتلا باشد. بنابراین برای جلوگیری از تولید و تكثیر كپك در ماشین‌ لباس‌شویی‌تان، پس از هر بار شستشوی لباس‌ها، درب آن را كاملا باز بگذارید تا هوا و بخار درون‌اش كاملا خارج شود و محیط خشكی درون ماشین به وجود بیاید. رابرت ویتز، خشك كردن لاستیك دور در و حتی محفظه درونی ماشین به وسیله یك دستمال خشك را هم برای جلوگیری از حمله كپك‌ها موثر می‌داند. او حتی پا را از این حد فراتر گذاشته و می‌گوید: "برای اطمینان از نسل‌كشی كپك‌ها باید پس از هر بار استفاده، ماشین لباس‌شویی‌تان را با باد سرد سشوار خشك كنید!"

خطای چهارم:
گذاشتن ماشین لباس‌شویی در یك فضای كوچك، كم نیستند افرادی كه ماشین لباس‌شویی را درون رخت‌كن حمام، انباری یا حیاط خلوت سقف‌دار قرار می‌دهند و نمی‌دانند كه با این كار چه خیانتی به خود و اعضای خانواده‌شان می‌كنند! ماشین لباس‌شویی باید در یك محیط باز مثل آشپزخانه قرار گیرد تا بتوان بعد از اتمام كار، قدری پنجره‌ را باز گذاشت تا هوا و بخار متصاعد شده از آن، محیط مناسبی برای رشد قارچ‌ها و كپك‌ها به وجود نیاورد. قرار دادن ماشین لباس‌شویی در مكانی مثل حمام، باعث تكثیر قارچ‌ها و كپك‌ها و سرایت آنها به لباس‌های داخل حمام، پرده حمام و لوازمی مثل لیف می‌شود و عاقبت این سرایت چیزی نیست جز ابتلا به آلرژی و بیماری‌های پوستی! بنابراین سعی كنید كه ماشین لباس‌شویی‌تان را در محیط‌های باز نگهداری كنید و اگر هم قادر به این كار نیستید، حداقل تا ساعاتی پس از اتمام كار شستشو، در حمام، انباری یا خیاط خلوت‌تان را باز بگذارید.

خطای پنجم:
استفاده از شوینده‌های نامناسب
بعضی‌ها به خاطر اینكه پوست دست‌شان نسبت به بعضی شوینده‌ها حساس است، ترجیح می‌دهند لباس‌های‌شان را درون ماشین لباس‌شویی بریزند و این‌طوری از هر نوع شوینده‌ای كه دوست داشتند استفاده كنند اما پژوهشگران دانشگاه واشنگتن می‌گویند اگر پوست دست شما نسبت به ماده شوینده خاصی حساسیت دارد، به هیچ‌وجه نباید از آن ماده درون ماشین لباس‌شویی‌تان استفاده كنید زیرا با این كار حساسیت پوستی را به كل بدن‌تان منتقل خواهید كرد. آنها همچنین استفاده از شوینده‌ها و نرم‌كننده‌های معطر را برای شستن لباس كودكان، نوزادان و افراد مبتلا به آسم و آلرژی مناسب نمی‌دانند. به علاوه، پژوهشگران معتقدند كه بهتر است لباس نوزادان هم مانند لباس‌های زیر، با دست و با مواد شوینده ملایم شسته شوند.
خطای ششم:
رها كردن لباس‌های شسته شده برای مدتی طولانیی، كی دیگر از خطاهای نسبتا رایج و بیماری‌زا در مورد ماشین لباس‌شویی، رها كردن لباس‌های شسته‌شده به مدت طولانی درون آن است. در حالی كه به عقیده دكتر جبرا، باقی ماندن لباس‌های خیس درون ماشین لباس‌شویی، بیشتر از 30 دقیقه یعنی تولید كپك و باكتری‌های آلرژی‌زا. بنابراین به توصیه وی، تنها زمانی ماشین لباس‌شویی‌تان را روشن كنید كه مطمئن باشید در خانه هستید و می‌توانید پس از پایان شستشو، بلافاصله لباس‌ها را از درون آن خارج كرده و پهن كنید.

خطای هفتم:
پركردن ماشین با لباس‌های كثیف از چند روز قبل، این خطا از آن دست اشتباه‌هایی است كه اكثر خانم‌ها آن را مرتكب می‌شوند. خانم‌ها معمولا برای جلوی چشم نبودن لباس‌های كثیف، آنها را درون ماشین لباس‌شویی می‌ریزند تا زمانی كه ماشین كاملا پر از لباس شد، آن را روشن كنند. غافل از اینكه عرق، رطوبت و آلودگی لباس‌ها می‌توانند زمینه‌ساز تولید انواع میكروب‌ها و رخنه كردن آنها درون لباس‌ها شوند. میكروب‌هایی كه در محفظه‌های ریز لباس‌ها رخنه می‌كنند تا در فرصت مناسب شروع به فعالیت‌هایی كنند كه موجب ناراحتی‌های پوستی در ما می‌شود.

خطای هشتم:
شستن كفش و لباس‌های گلی
با ماشین لباس‌شویی اگر خسته و كوفته از مسافرت یا كوهنوردی برگشته‌اید و حال و حوصله شستن كفش و لباس گلی‌تان را ندارید، بهتر است به جای پرتاب كردن آنها درون ماشین لباس‌شویی، گوشه حیاط یا حمام قرارشان دهید تا خوب خستگی‌تان در برود. میكروب و آلودگی‌های پنهان شده در گل و لای ممكن است تا مدت‌ها درون ماشین‌لباس‌شویی باقی بماند و به سایر لباس‌های‌تان هم نفوذ كند، بنابراین بهتر است لباس‌هایی كه گل و كثیفی از سر و كول‌شان بالا می‌رود را با دست بشویید.
منبع: روزنامه جمهوری اسلامی


:: موضوعات مرتبط: بزشکی و علوم پزشکی , توصيه , 8 خطای شایع دراستفاده از ماشین ‌لباس‌شویی , ,
:: برچسب‌ها: 8 خطای شایع دراستفاده از ماشین ‌لباس‌شویی ,



۷ باید و نباید در مورد لباس پوشیدن!
نوشته شده در پنج شنبه 6 تير 1392
بازدید : 1269
نویسنده : سجادرشیدی

۷ باید و نباید در مورد لباس پوشیدن!

نکاتی برای لباس پوشیدن, نحوه لباس پوشیدن
۷ نکته که در مورد لباس پوشیدن باید رعایت کنید

.

 

لباس پوشیدن و

دنیای مد

هم برای خودش قوانینی دارد. برای مثال شما باید لباسی بپوشید که ایرادهای اندام تان را بگیرد و به زیبایی تان بیفزاید. در این مقاله ما ۷ موردی که باید در مورد نحوه لباس پوشیدن انجام دهید و همچنین آنهایی را که نباید در موردشان فکر هم بکنید برای تان توضیح می دهیم:



بایدها:
۱-

قانون طلایی من پیدا کردن لباس هایی است که خوبی اندام شما را در بربگیرد.می توانید از یک خیاط کمک بگیرید. مخصوصا مردان توجه داشته باشند که به هیچ وجه لباس گشاد به تن نکنند و زنان نیز از لباس های خیلی تنگ و سایز کوچک استفاده نکنند.


۲-

قبل از اینکه خرید فصل را آغاز کنید قرار را بر این بگذارید که همه چیز را دقیقا سایز اندام تان بخرید.


۳


:: موضوعات مرتبط: ۷ باید و نباید در مورد لباس پوشیدن! , ,
:: برچسب‌ها: ۷ باید و نباید در مورد لباس پوشیدن! ,